Tablice reklamowe

Czy wiedziałeś, że starożytni Rzymianie reklamowali swoje towary w miejscu, w którym je sprzedawali? Oprócz tego do reklamowania się z chęcią przyłączały się tawerny, które promowały się za pomocą drewnianych szyldów. Ponieważ przynosiło to efekty, reklama zewnętrzna przetrwała do dzisiaj i cieszy się ogromną popularnością. Jedną z popularniejszych form tej reklamy jest między innymi billboard.

Moment wynalezienia ruchomej czcionki datuje się na 1450, jednak to litografia, spopularyzowana w 1796 roku, miała bezpośredni wpływ na rozwój formy plakatu reklamowego. Na podstawie tych plakatów powstał billboard. Mało tego – litografy pozwoliły na znaczną obniżkę cen i szerszą produkcję plakatów reklamowych. Problem polegał na tym, że były one nietrwałe i szybko ulegały zniszczeniu pod wpływem pogody. Przez to zaczęto budować specjalne konstrukcje, które miały ochraniać plakaty przed warunkami atmosferycznymi.

Czy wiesz, że pierwszy billboard powstał w Nowym Yorku w 1835 roku?

Był naprawdę ogromny jak na tamte czasy. Miał aż 4,65 metra kwadratowego! Mimo że pierwszy billboard powstał w 1835 roku, to dopiero w połowie lat 60. XIX wieku w Ameryce powstały firmy, które zajęły się wynajmowaniem powierzchni na potrzeby reklamy zewnętrznej. Z czasem pojawiła się potrzeba stworzenia organizacji, które będzie dbała o prawa i obowiązki tych firm. I tak w 1872 roku powstało stowarzyszenie, zrzeszające firmy związane z reklamą zewnętrzną. Stowarzyszenie działa do dziś pod nazwą Outdoor Advertising Association of America.