Nośniki reklamowe

Nośniki reklamowe to, upraszczając, wszystkie przedmioty, dzięki którym możemy wyeksponować naszą reklamę. Oznacza to, że każdy przedmiot, na którym możemy umieścić reklamę naszej firmy, możemy nazwać nośnikiem reklamowym. W zależności od rodzaju reklamy wyróżniamy różne nośniki: w przypadku reklamy internetowej są to banery, banery ruchome, reklamy na pełny ekran czy brandmark. W przypadku reklamy zewnętrznej są to billboard, reklama pneumatyczna, plakaty, reklama citylight, reklamy wielkoformatowe oraz nośniki ruchome, czyli gadżety, takie jak długopisy, parasole, teczki, smycze itp.

W zależności od obranego celu powinniśmy dostosować wybrane przez nas nośniki reklamowe do efektu, który ma dać nasza reklama. Dobrym pomysłem są drobne gadżety, rozdawane podczas spotkań, na szkoleniach lub podczas różnych eventów, na których możecie pokazać się jako marka. Równie dobrym pomysłem, jednak na dużo szerszą skalę, będzie wykorzystanie reklamy zewnętrznej, do której należą m.in. plakat lub billboard. W tym przypadku jednak trzeba liczyć się z dużo większymi kosztami.