Reklama wielkoformatowa na budynkach

Decydując się na reklamę na budynkach musimy zdawać sobie sprawę z wad i zalet takiego rozwiązania. A także warto zastanowić się nad celem, jaki chcemy osiągnąć poprzez zdecydowanie się właśnie na taką reklamę. Do kogo chcemy dotrzeć? Czy do jak największej ilości klientów? Czy na pewno nasz produkt jest dla każdego, czy może dla określonej grupy osób?

Jeżeli odpowiemy sobie na te pytania i nadal będziemy chcieli zainwestować w reklamę wielkoformatową na budynku, to świetnie. Co zyskamy, decydując się na tę formę reklamy? Przede wszystkim widoczność. Bardzo trudno jest przeoczyć reklamę, która zajmuje pół wysokiego wieżowca. Jeżeli chcemy rozreklamować produkt, którego używa większość osób bez względu na wiek i płeć lub używają go np. głównie kobiety bez żadnych podziałów na wiek (np. rajstopy), to również będzie to świetny pomysł.

Warto jednak dobrze zastanowić się nad tym rozwiązaniem. Nie dla każdego produktu ten rodzaj reklamy będzie odpowiedni. Dodatkowo warto przemyśleć, na którym budynku umieścimy naszą reklamę i z której strony. Nie wszystkim może podobać się reklama za oknem, mimo że siatki MESH nie utrudniają widoczności.

Reklama zewnętrzna

Reklama zewnętrzna to inaczej reklama umieszczana poza miejscem zamieszkania konsumenta. Oznacza to, że jej głównym celem jest dotarcie do osób, które przebywają poza domem. Do reklam zewnętrznych zaliczamy między innymi pylony, billboardy, tablice reklamowe, słupy ogłoszeniowe, telebimy czy tablice elektroniczne.

Wszystko to brzmi bardzo nowocześnie, jednak historia reklamy zewnętrznej każe nam się trochę nad tym zastanowić. Wszystko dlatego, że pierwsza reklama powstała już w Starożytności! Dokładnie, starożytni Rzymianie również reklamowali swoje produkty. Można więc powiedzieć, że od początku istnienia ludzkości istniało zapotrzebowanie na reklamę. Nic więc dziwnego, że w XXI osiągnęliśmy ogromny postęp w tej dziedzinie. Pytanie, co przyniesie nam przyszłość. W niektórych filmach futurystycznych widać na przykład reklamy w postaci hologramów. Kto wie, może za kilka, kilkanaście lat takie rozwiązanie będzie równie popularne, co obecnie billboard?

Siatki MESH

Czym jest siatka MESH?

Siatki MESH zrobione są ze specjalnego materiału PVC o strukturze siatki. To stąd wzięło się ich określenie. Materiał PVC jest niezwykle lekki i jednocześnie bardzo wytrzymały. Siatka MESH umożliwia swobodny przepływ powietrza, dźwięku, a także światła – na dodatek jest wodoodporna, odporna na promienie UV i temperaturę.

Siatki MESH stały się niezwykle popularne ze względu na swoje właściwości. Najczęściej używa się ich podczas większych imprez masowych, najczęściej plenerowych. Głównie ze względu na to, że przepuszczają powietrze i są zadziwiająco lekkie jak na taką wielkość. Warto jednak wiedzieć, że siatki MESH różnią się od siebie przede wszystkim wielkością oraz gęstością. Banery z siatek MESH wykorzystywane są wszędzie tam, gdzie reklama będzie narażona na warunki atmosferyczne. I tak np. na wielu koncertach można spotkać banery siatkowe MESH, rozwieszone pomiędzy sceną lub powyżej sceny. Również takie siatki są często wieszane na ścianach budynków, ponieważ to tam, na wysokościach, są narażone na niepogodę i mechaniczne uszkodzenia.

Wyklejanie tablic reklamowych

Tablice reklamowe to niezwykle ważny element reklamy zewnętrznej. Przede wszystkim są doskonale widoczne – na pewno nikt nie przejdzie obok nich obojętnie. Niektóre tablice są również mniejsze niż billboardy, a co za tym idzie, mogą być ustawione w różnych miejscach, jak np. na naszym ogródku czy też przy drodze w mieście. Z wielkością tablic reklamowych wiążą się też oczywiście koszty – im większa tablica, np. pokroju billboardu, tym wyższa cena, a im mniejsza, tym nie dość, że bardziej mobilna, to również tańsza. A czasami nie trzeba wydawać majątku na reklamę, ponieważ naprawdę nie ma takiej potrzeby i zwykła tablica reklamowa będzie najlepszym rozwiązaniem.

Tak naprawdę wszystko zależy od celu, jaki sobie założyliśmy. Jeżeli chcemy, by przy autostradach podróżni zobaczyli reklamę naszego urządzenia GPS, to wtedy billboard jest naprawdę sensownym rozwiązaniem. Jest widoczny nawet podczas szybkiej jazdy autostradą. Jednak gdy reklamujemy usługi fryzjerskie dla psów, powinniśmy wybrać ruchliwe miejsce w mieście oraz nieco mniejszą reklamę, która stanowczo wystarczy do przyciągnięcia uwagi przechodniów. Taką reklamą może być kolorowy banner, powieszony na ogrodzeniu na wysokości wzroku. W OOHA.pl zajmujemy się między innymi reklamą zewnętrzną. Oznacza to, że do naszych zadań należy między innymi wyklejanie tablic reklamowych dla naszych klientów. Dodatkowo zajmujemy się projektowaniem reklam, wydrukiem, montażem reklam a także dekoracji świątecznych. Zapraszamy!

Wydruk banerów reklamowych

Dlaczego banery są tak ważne w reklamie? Cóż, banery mają mnóstwo swoich zalet, jednak zdecydowanie najważniejszą z nich jest widoczność. Banery reklamowe można powiesić praktycznie wszędzie, w zależności od celów, jakie chcemy osiągnąć swoją reklamą. Mogą wisieć na budynku, w którym znajduje się nasza firma, mogą również wisieć np. na wynajętym przez nas ogrodzeniu, a także w zupełnie innym miejscu lub nawet w okolicznym mieście.

Tak naprawdę to wyłącznie od nas zależy, gdzie umieścimy taki baner. Jest on mobilny i lekki, dzięki czemu z łatwością będziemy mogli go przemieścić. Jego zaletą niewątpliwie jest zwracanie na siebie uwagi – musisz tylko pamiętać, że zawsze trzeba dogadać się z właścicielem miejsca, w którym chcesz umieścić banner. Warto na bieżąco się z nim kontaktować np. w sprawie płatności a także podpytać, czy okolica jest na tyle spokojna, żeby banner nie został porwany lub pomazany. Niestety, ale to jest ryzyko reklam zewnętrznych – i mimo że takie przypadki bardzo rzadko się zdarzają, to jednak zdarzają i nawet na billboardach, które są przecież wysoko, czasami można dostrzec różne malunki. Musimy jednak pamiętać, że takie sytuacje zdarzają się niezwykle rzadko. Jak to się mówi – przezorny zawsze ubezpieczony.

Tablice reklamowe

Czy wiedziałeś, że starożytni Rzymianie reklamowali swoje towary w miejscu, w którym je sprzedawali? Oprócz tego do reklamowania się z chęcią przyłączały się tawerny, które promowały się za pomocą drewnianych szyldów. Ponieważ przynosiło to efekty, reklama zewnętrzna przetrwała do dzisiaj i cieszy się ogromną popularnością. Jedną z popularniejszych form tej reklamy jest między innymi billboard.

Moment wynalezienia ruchomej czcionki datuje się na 1450, jednak to litografia, spopularyzowana w 1796 roku, miała bezpośredni wpływ na rozwój formy plakatu reklamowego. Na podstawie tych plakatów powstał billboard. Mało tego – litografy pozwoliły na znaczną obniżkę cen i szerszą produkcję plakatów reklamowych. Problem polegał na tym, że były one nietrwałe i szybko ulegały zniszczeniu pod wpływem pogody. Przez to zaczęto budować specjalne konstrukcje, które miały ochraniać plakaty przed warunkami atmosferycznymi.

Czy wiesz, że pierwszy billboard powstał w Nowym Yorku w 1835 roku?

Był naprawdę ogromny jak na tamte czasy. Miał aż 4,65 metra kwadratowego! Mimo że pierwszy billboard powstał w 1835 roku, to dopiero w połowie lat 60. XIX wieku w Ameryce powstały firmy, które zajęły się wynajmowaniem powierzchni na potrzeby reklamy zewnętrznej. Z czasem pojawiła się potrzeba stworzenia organizacji, które będzie dbała o prawa i obowiązki tych firm. I tak w 1872 roku powstało stowarzyszenie, zrzeszające firmy związane z reklamą zewnętrzną. Stowarzyszenie działa do dziś pod nazwą Outdoor Advertising Association of America.

Agencja reklamowa

Czym powinna się wyróżniać dobra agencja reklamowa? Przede wszystkim znajomością rynku, śledzeniem najnowszych trendów w reklamie oraz monitorowaniem konkurencji i zbieraniem informacji od klientów, czego obecnie oczekują od reklamy. Oprócz tego ludzie z agencji powinni nieustannie się rozwijać, ponieważ reklama nigdy nie bierze sobie urlopu i wciąż nas zaskakuje nowymi trendami. Reklama przebyła długą drogę – od glinianych tabliczek 5 000 lat temu aż do reklam w internecie, jednak to nie jest koniec jej rozwoju. Obecnie jesteśmy na takim poziomie zaawansowania, że w modelowych agencjach reklamowych powinni pracować specjaliści od techniki i grafiki, którzy będą w stanie wytłumaczyć klientowi różnice pomiędzy konkretnymi reklamami, które tylko z pozoru nie różnią się niczym.

Wciąż się rozwijamy jako osobne jednostki oraz jako agencja reklamowa. Robimy to, bo chcemy być dla swoich klientów jak najlepsi. To nasza pasja, którą chcemy dzielić się z klientami. Jeżeli zastanawiasz się, jak można z pasją opowiadać o billboardach i reklamie na kubkach, to przyjdź do nas i się przekonaj!

Nośniki reklamowe

Nośniki reklamowe to, upraszczając, wszystkie przedmioty, dzięki którym możemy wyeksponować naszą reklamę. Oznacza to, że każdy przedmiot, na którym możemy umieścić reklamę naszej firmy, możemy nazwać nośnikiem reklamowym. W zależności od rodzaju reklamy wyróżniamy różne nośniki: w przypadku reklamy internetowej są to banery, banery ruchome, reklamy na pełny ekran czy brandmark. W przypadku reklamy zewnętrznej są to billboard, reklama pneumatyczna, plakaty, reklama citylight, reklamy wielkoformatowe oraz nośniki ruchome, czyli gadżety, takie jak długopisy, parasole, teczki, smycze itp.

W zależności od obranego celu powinniśmy dostosować wybrane przez nas nośniki reklamowe do efektu, który ma dać nasza reklama. Dobrym pomysłem są drobne gadżety, rozdawane podczas spotkań, na szkoleniach lub podczas różnych eventów, na których możecie pokazać się jako marka. Równie dobrym pomysłem, jednak na dużo szerszą skalę, będzie wykorzystanie reklamy zewnętrznej, do której należą m.in. plakat lub billboard. W tym przypadku jednak trzeba liczyć się z dużo większymi kosztami.

Producent billboardów

Billboard to, najprościej mówiąc, dużych rozmiarów tablica lub plakat reklamowy. Billboardów używa się głównie w tworzeniu reklamy zewnętrznej. Mianem billboardu określa się również oświetloną tablicę reklamową, umieszczaną na specjalnych słupach lub na budynkach.

Szacuje się, że historia reklamy sięga aż 7 000 lat wstecz. Jednak według potwierdzonych danych pierwsze reklamy pojawiły się 5 000 lat temu. Najstarszą reklamą jest babilońska tabliczka, zawierająca informacje o sprzedawcach (aptekarz, pisarz oraz szewc). Dodatkowo również w starożytności Rzymianie reklamowali swoje towary za pomocą reklamy zewnętrznej – używali do tego tabliczek oraz szyldów, wykonanych z terakoty, kamienia i drewna. Pierwszy billboard pojawił się jednak dopiero w 1835 roku. Mierzył on aż 50 stóp kwadratowych, czyli około 4,65 m2! W 1872 roku, ze względu na rosnącą popularność reklamy zewnętrznej, powstało międzynarodowe stowarzyszenie, zrzeszające firmy związane z reklamą zewnętrzną, a w 1900 roku wprowadzono standaryzację billboardów.

Jako producent billboardów wiemy doskonale, jak ważną rolę odegrały one w historii reklamy i ile musiały przejść, żeby w końcu zostały uznane jako reklama zewnętrzna. Pamiętaj, że robimy to, co kochamy – reklama jest naszą pasją, więc jeżeli chcesz powierzyć komuś reklamowanie swojej firmy niekoniecznie na billboardzie, to serdecznie zapraszamy.

Powierzchnie reklamowe

Jeżeli myślisz nad inwestycją w reklamę zewnętrzną, koniecznie zastanów się nad wyborem najlepszej pod względem efektywności powierzchni reklamowej. Powierzchnie reklamowe różnią się od siebie nie tylko pod względem ceny, ale również pod względem usytuowania, a co za tym idzie – liczby potencjalnych klientów, którzy będą odbiorcami naszej reklamy. Reklamę zewnętrzną trzeba bardzo dokładnie przemyśleć właśnie pod względem miejsca oraz rodzaju reklamy, którą umieścimy na naszej powierzchni reklamowej. Każda reklama będzie zupełnie inaczej sformułowana, jeżeli ma trafić do młodzieży, a inaczej, jeżeli do dorosłych.

Powierzchniami reklamowymi mogą być między innymi billboardy, ogrodzenia, ściany budynków czy powierzchnie w budynkach, np. w galeriach handlowych. Dlatego warto pomyśleć nad tym, w którym miejscu chcemy ulokować naszą reklamę. Jeżeli nasze produkty lub usługi mają dotrzeć do każdej grupy odbiorców, to dobrym pomysłem będzie inwestycja w reklamę zewnętrzną, ulokowaną w ruchliwym miejscu.